Michel Redeker

Michel volgde in zijn leven diverse persoonlijke ontwikkelingstrainingen en heeft zich gedurende zijn leven verder op praktische wijze geschoold via de leerschool van het leven.

Michel ziet de mens als een ‘Human Being’. Hierbij is de human de actieve kant van iedere mens die zich manifesteert in de wereld en daar neerzet wat voor hem of haar belangrijk is. De being-kant van de mens is de zijnskwaliteit, de kant waar iedere mens in contact staat met zijn diepere stilte en het bewustzijn dat hij/zij verbonden is met alle mensen, dieren en het leven om zich heen. Zonder contact met de being-kant van het mens zijn onderneemt een mens (nog) niet de acties die hemzelf en de wereld gelukkig maken.

In zijn begeleiding richt Michel zich daarom op de eigen wijsheid en antwoorden die iedere mens bij zich draagt en die te vinden is in lichaamsbewustzijn, ontspanning, in de stilte en in het contact van een gesprek.

In zijn dagelijkse leven is Michel docent in het Voortgezet Onderwijs, leerling coördinator, begeleider van leerlingen die extra aandacht nodig hebben en Rots & Water trainer. Michel is vader van vier kinderen, waarvan twee jongvolwassenen.